Sponsor

Thursday, March 27, 2014

Putera Bongsu Kapten Zaharie Ahmad Shah Berkata.. ‘Naluri Saya Kuat Mengatakan Ayah Masih Hidup’...

Putera bongsu kepada Kapten Zaharie Ahmad shah, Ahmad Seth, berkata, Ketika mendengar pengumuman yang dibuat oleh Perdana Menteri pada Isnin lalu mengenai kehilangan Pesawat mungkin berakhir di lautan Hindi tidak mengejutkan beliau.
Kata Ahmad Seth.. “ Saya tenang dan tidak terkejut. Itu yang boleh saya katakan sebaik mendapat berita perjalanan MH370 yang dikendalikan ayah berakhir di selatan Lautan Hindi... 

“ Ini mungkin kerana naluri saya kuat mengatakan ayah masih hidup. Walaupun saya tahu peluang itu (masih hidup) tipis tetapi Saya hanya akan percaya mengenai pengumuman pesawat (terhempas) selepas pasukan penyelamat menjumpai bukti seperti serpihan pesawat atau mayat. Selagi tiada pengesahan dan saya tidak melihatnya dengan mata saya sendiri, saya percaya ayah masih hidup, katanya.
Menjawab tentang spekulasi Negatif berkaitan ayahnya dengan kehilangan pesawat MH370, Ahmad Seth menjelaskan, ...beliau tidak mengendahkan sebarang spekulasi negatif yang mengaitkan bapanya dengan kehilangan pesawat MH370, sejak 8 Mac lalu. 


Ahmad Seth berkata, dia membaca semua laporan, termasuk spekulasi dan teori yang tersebar luas di laman sosial, termasuk tuduhan bapanya merampas pesawat. Namun, apa yang saya baca langsung tidak meninggalkan kesan di hati dan saya tidak mempedulikan spekulasi itu kerana sebagai anak, saya lebih mengenali beliau berbanding orang lain. Walaupun saya tidak begitu rapat dengannya kerana ayah terlalu sibuk bertugas, kami memahami antara satu sama lain, katanya.....
Walaupun bersikap tenang, namun riak wajah pelajar sebuah kolej bahasa Jepun itu gagal menyembunyikan seribu kesedihan kerana selepas 18 hari, misteri kehilangan pesawat dikendalikan bapanya belum menemui sebarang jawapan yang pasti. Katanya, sejak kejadian itu, rakannya sering berkunjung ke rumah bagi memberi sokongan moral dan kata semangat.

Dari pelbagai sumber..

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/