Sponsor

Friday, March 28, 2014

‘Having Sex Before Married’, Wanita Jangan Terperangkap Dengan ‘Permainan’ Lelaki Seperti Ini..?..

Mencintai atau di cintai seseorang memang sesuatu yang indah. Namun jika kecintaan tersebut membuat kita bermaksiat kepada Allah Yang menganugerahkan cinta tersebut, maka cinta itu akan  menjadi musibah dan mungkin akan mengsengsarakan diri kita. Kerana itu berhati-hatilah dengan cinta yang anda miliki. Semua cinta di dunia ini fana dan hanya cinta kepada Allah sahaja yang kekal selamanya.
Lelaki akan terus merayu untuk mendapatkan sesuatu dari bahagian diri seorang wanita, dia akan berusaha dengan segala cara agar anda menyerah segalanya. Ingat dan waspada lah dengan lelaki yang bijak bermain dengan kata-kata..

Berserahlah Diri Mu
Kepada Allah Dengan Berdoa
Ya Allah,
Jauhkan segala rasa yang akan membawa kami kepada kakafiran
Hingga dapat menjauhkan kami dari segala kebaikan diri
Bila aku jatuh cinta.
Aku takut cinta ini akan membawa aku ke dalam jurang maksiat..
Ingatkan aku ya Allah
Ingatkan kami...
Bila aku jatuh cinta.
Hal yang seharusnya membuat bangga para wanita
Tapi dihatiku yang ada hanya ketakutan
Aku takut tidak bisa menjaga hati ini
Hingga berkuranglah rasa cintaku pada-Mu
Jauhlah segala angan yang membuat aku terhempas ke lautan gelora yang penuh dosa
Ya Allah ya Tuhanku..
Bila aku jatuh cinta.
Hal yang seharusnya membuat jiwa gelora,
Tapi kini aku tersungkur dalam nestapa
Mengertikan perasaan yang tidak biasa ini
Mengertikan segalanya ini
Jauhkanlah jauhkan lah
Jauhkanlah segala keburukan kepada kami...

jika dia tercipta untukku,
dekatkanlah yang jauh ini
satukan hati kami agar selalu terpaut akan kasih-Mu
jika dia tertulis untukku,
ubahlah segala yang buruk menjadi kebaikan dalam hidup kami
agar selalu terjaga hubungan ini menjadi hubungan yang Engkau redhai
jika dia hanyalah untukku
jangan biarkan keraguan ini membayang di hati
dan akan menjadi ketakutan di sanubari...
ku genggam erat Janji mu ya Rabb..
persatukan kami dalam naungan cinta-Mu
laksana cinta Rasul kepada-Mu
laksana Muhammad kepada Khadijah
laksana Ali menyayangi Fatimah...
agar cinta ini menjadi mahligai dakwah
untuk kekuatan agama-Mu ya Rabb..
Tiang Seri / Jumaat 28 Mac 2014

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/