Sponsor

Thursday, March 6, 2014

Menghadapi Kezaliman Basyar Assad Dengan Peperangan...Ini saja Pilihan Yang ada...!!..

Seluruh kehidupan di Suriah hanya ada penderitaan dan kesengsaraan. Berupa perang, orang-orang yang terkepung, kematian, dan mereka yang menjadi pengungsi. Semua hanya menuju kepada kehancuran.
Kezaliman Regim Syi’ah Alawiyyin Bashar al-Assad membantai ribuan rakyatnya seolah-olah sengaja dibiarkan oleh Dunia. Makin berbangga pula Regim Basyar ini melihat kematian demi kematian. Serangan tanpa henti dilakukan. 
Bergelodak pula krisis terbaru. Mata kepala pemimpin Dunia sekarang bertumpu arah ke Ukraine pula. Krisis di Suriah belum lagi selesai. Situasi di Suriah yang semakin memburuk tidak lagi menjadi perhatian. Gema dan makian pejuang-pejuang kemanusiaan terhadap keganasan Regim Basyar Assad semakin perlahan. Media sebagai penghubung maklumat tidak lagi mahu memperkatakannya.

Kota Alepo, Hom, dan kamp pengungsi Palestina, di Yarmouk, menuju kehancuran dan kematian. Kota-kota yang terkepung itu, terus dihujani dengan serangan udara dan darat oleh pasukan Bashar al-Assad dengan menggunakan senjata berat, seperti artileri...Masih adakah yang mempedulikan nya...??

Di mana masyarakat dunia ? Di mana dunia Arab ? Di mana dunia Islam ? Apakah mereka sudah tidak lagi memiliki hati nurani ? Membiarkan rakyat Suriah sendirian menghadapi kematian demi kematian, tanpa ada bantuan dan pertolongan dari sesiapa pun.
Orang tua, perempuan, dan kanak-kanak setiap hari menjadi mangsa senjata pasukan Bashar al-Assad, mayat-mayat berselerakan, tetap tidak dapat dibayangi perasaan. Seakan mayat-mayat rakyat Suriah yang bergelimpangan itu seperti benda yang tidak bernilai. Sehingga, kematian mereka tidak memiliki pengaruh apapun, dan pada sesiapa pun. Amat pilu dan hiba bila kita melihat situasi rakyat Muslim di Suriah. Wallahu’alam.

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/