Sponsor

Sunday, March 9, 2014

Biadapnya Tentera Israel Merempuh Seorang Gadis Palestin Ini....

Sebuah Jip Militer Tentera Israel dengan sengaja melanggar seorang Gadis Palestin. Tragedi yang berlaku pada hari sabtu ‘8 Mac di Tepi Bahagian Selatan, Palestin.

Saksi, Nidal al – Haddar yang nampak kejadian tersebut menyatakan.. “ Tentera Israel dengan sengaja merempuh keras ke tubuh Samirah Tawfiq Awad,14”. “Saat ini gadis tersebut dalam keadaan cedera serius,” ujarnya yang dilansir dari Ma’annewsSamirah berada di antara para demonstran ketika itu, Demontran melakukan protes terhadap Israel kerana menyita tanah milik warga Palestina di ‘Um al-Arayis’...
Seorang juru bicara militer Israel mendakwa 30 warga Palestin berkumpul di daerah tersebut... “Tentara Israel tiba di lokasi untuk mengamankan situasi agar tidak akan berkembang menjadi kerusuhan dan kekerasan,” ujarnya.

Wilayah Palestin di Tepi Barat dan Yerusalem Timur yang telah diakui Pihak keamanan antarabangsa merupakan bahagian yang telah diduduki oleh militer Israel sejak tahun 1967. Sejak itu, pihak Israel terus melakukan pencerobohan terhadap tanah-tanah milik Warga Pelastin sehingga kini..

Dari Sumber yang dipercayai...

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/