Sponsor

Wednesday, March 19, 2014

Benarkah Bra Yang Terlalu Ketat Boleh Menyumbang Kepada Peningkatan Penyakit Kanser Payudara...?..

Tahukah anda  menyangga payudara secara terus menerus mungkin boleh menghindari payudara turun. Namun kebiasaan itu ternyata menyebabkan peningkatan suhu tubuh sekitar payudara yang lama-lama berisiko terkena kanser.
Kajian tentang berapa lama waktu yang ideal untuk memakai coli atau bra telah dibuat oleh dua ilmuwan, Sydney Singer dan isterinya Soma Grismaijer pada tahun 1991.
Mereka mendapati bahawa waktu yang ideal ialah kurang dari 12 jam.  Malah bagi yang ingin menghindari kanser payudara harus memakai bra dalam waktu sesingkat mungkin atau kurang dari 12 jam per hari.
Singer dan Grismaijer mempelajari kebiasaan memakai bra 4,500 wanita di lima kota di seluruh Amerika Syarikat. Hasil kajian mereka  telah dibukukan dalam sebuah buku Dressed To Kill: The Link Between Breast Cancer and Bras. Hasil kajian  menunjukkan wanita yang memakai bra selama 24 jam sehari berisiko paling tinggi terkena kanser payudara. Sedangkan wanita yang jarang memakai bra paling sedikit risikonya.

Acara Pink Bra Spring and Bra Toss
Puluhan wanita melemparkan bra mereka ke udara saat mengikuti acara tahunan ke-5 "Pink Bra Spring and Bra Toss" dalam rangka aksi melawan bahaya penyakit kancer payudara di depan Menara Eiffel, Paris, Prancis 16/3/2014


Acara ini merupakan acara amal dalam rangka mendukung para wanita dalam menjaga kesihatan payudara dari bahaya kanser. Acara ini diselenggarakan oleh Pink Bra Bazaar sebuah organisasi amal yang didedikasikan untuk pendidikan kesihatan payudara dan mendukung para wanita yang menderita kanser payudara. Aksi ini dipimpin oleh sejumlah penari Burlesque yang dikenal dengan tariannya yang erotis.

TIANG SERI - Artikel sekadar untuk berkongsi maklumat. Tentu ada yang menganggap paparan gambar ini kurang sesuai, namun ianya tidak bermaksud untuk mengaibkan sesiapa. 'Tanpa Gambar' mungkin sukar untuk berbicara perkara yang sebenarnya.....

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/