Sponsor

Sunday, March 2, 2014

Derita Warga Muslim Afrika Tengah Kian Membarah, Dunia Antarabangsa Terus Membisu...

Dunia masih tidak berusaha untuk menyekatnya. Kezaliman demi kezaliman terus berlaku terhadap penduduk Muslim Afrika tengah. Hampir setiap hari ada saja berita mengenai pembantaian terhadap warga Muslim.
Aksi-aksi keganasan dan kejam terhadap Muslim yang tidak berdosa ini terus berlaku.
Lihat pada Foto ini, ada sebuah kejadian yang sangat kejam yang dicatatkan pada Jumaat 28 Feb 2014. Seorang anggota milisi Kristian telah memotong anggota tubuh badan seorang Muslim yang dibantainya dan di pamerkan nya kepada orang ramai. Sambil berarak dijalanraya dan diiringi Milisi kristian yang lain. Semestinya mereka berbangga dengan kejahatan yang dilakukan. Dia menganggapnya sebagai sebuah rampasan perang, dan harus diabadikan gambarnya oleh para wartawan.

Peter Bouckaert, dari Human Rights Watch (HRW) telah mendokumentasi dan mempublikasikan kejahatan-kejahatan ini. Tujuannya adalah agar dunia segera bangkit untuk menamatkan kejahatan yang sudah sekian lama berleluasa. Dunia kewartawanan juga mesti memainkan peranan untuk menghebahkan penderitaan Warga Muslim di Afrika Tengah. Matlamat mereka untuk mengusir Warga Muslim dari Afrika tengah mesti ditamatkan segera oleh Dunia Antarabangsa.


0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/