Sponsor

Tuesday, March 25, 2014

Hebat Nya Mahkamah Mesir, Dalam Satu Hari Mampu Membicarakan 529 Orang Yang Di Dakwa Bersalah...

KAIRO - Mungkin inilah rekod hukuman mati terbanyak yang pernah dilakukan sebuah pengadilan dalam satu hari. Sebanyak 529 anggota Ikhwanul Muslimin dihukum mati oleh Mahkamah Mesir, Senin 24/3/2014, setelah terbukti membunuh seorang anggota polis Mesir pada tahun lalu.
New York Times melaporkan dari media pemerintah Mesir, ‘Al Ahram  menyebut, Pembunuhan terhadap Angota polis Mesir di Kota Minya terjadi ketika berlangsungnya demonstrasi besar-besaran yang berakhir dengan kerusuhan. 

Dalam kerusuhan yang berlangsung lebih dari sebulan itu setidaknya 1000 warga Mesir tewas.
Selain dakwaan membunuh anggota polis, para terdakwa juga terbukti telah menghancurkan pejabat milik polis di kota Minya serta cubaan membunuh seorang anggota polis yang lain. Hanya 16 dari yang didakwa telah dibebaskan kerana tidak terbukti terlibat dalam kerusuhan tersebut.

Ikhwanul Muslimin adalah Aktivis pendukung Presiden Morsi yang terguling akibat konspirasi jahat antara puak Militer dan Puak Sekular Mesir yang tak pernah bersetuju dengan Islam. Ramai lagi penentang Kudeta yang ditahan tanpa pernah menjalani perbicaraan termasuk Mahasiswa Universiti Al Azhar Mesir....

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/