Sponsor

Thursday, July 17, 2014

Cerita Tentera Israel Takut Mati Pakai Pampers Masa Perang...wakaka

Memetik ucapan Perdana Menteri Israel, Benyamin Netanyahu awal bulan ini, beliau berkata.. ‘Perbedaan besar kita dari musuh kita terletak pada soal mati dan hidup. Mereka (pejuang Hamas) mengagungkan kematian, sementara kita (Zionis-Israel) mengagungkan hidup. [Ucapan Netanyahu ketika hari pemakaman 3 rakyat Israel/selasa/1 Jul 2014/BBC].
Memang benar, Sememangnya Israel mencintai ‘hidup’, bahkan jika berkata soal ‘kematian’, ini perkara yang paling ditakuti oleh mereka. Ini antara ‘azab’ yang telah ditimpakan kepada mereka sejak dahulu, hati mereka tidak pernah tenteram malah sentiasa ‘berbolak balik’ dalam soal-soal keimanan dan kepercayaan mereka kepada Allah. Inilah balasan yang ditimpakan kepada mereka kerana pengkianatan besar terhadap Tuhan pencipta alam semesta.
Menceritakan kembali tentang pengalaman seorang anggota Presidium  wartawan MER-C, Dr Joserizal, Ketika berada di Gaza pada tahun 2009 lalu, keadaannya seperti apa yang berlaku sekarang, pada 2009 lalu Israel juga menyerang Jalur Gaza dengan meledakkan roket-roket dari udara.
Jose mengatakan bahawa tentera Israel merasakan ketakutan yang amat luar biasa ketika memasuki Gaza melalui darat. Kerana itu mereka akan memasuki Gaza dengan menggunakan Tank Merkava (kereta kebal). Selamanya mereka tidak berani keluar dari tank tersebut dan sanggup menghabiskan masa berhari-hari di dalam tank. ‘Mereka akan menahan ‘kencing dan berak’ dengan menggunakan pembalut/pampers...jelas Jose menceritakan pengalamannya ke Gaza pada 2009, tulis Republika, Kamis17/7/2014. 

Kata Jose, diluar tank, pasukan elite Palestin, Brigade Izzuddin al-Qassam menanti kehadiran tentera Israel dan bersiap sedia untuk menembak. Bermodalkan senjata AK-47, mereka mengintai pasukan Israel dari arah kerea kebal. Namun tentera Israel tak akan muncul dari tank-tank itu.

Jose menjelaskan, mereka menahan lapar dan dahaga serta berpuasa. Sesekali mereka berzikir sambil tetap melakukan pengintaian terhadap tentera Israel. Pada ketika kap tank terbuka, mereka masuk dan melakukan penyerbuan dan mengalahkan pasukan Israel.


Menurut Jose, Aksi yang sama akan terulang kembali seperti tahun 2009 jika Israel melakukan serangan darat. Brigade Izzuddin al-Qassam selalu menyerukan Gaza akan menjadi neraka bagi Israel. Inilah sebenarnya Israel. Mereka berperang dalam ketakutan..
Dari sumber yang ditulis kembali..

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/