Sponsor

Sunday, July 20, 2014

Budi Yang Baik Di Balas Dengan ‘Pengkhianatan’...Ini lah Yahudi..?..

Bani Israel asalnya bangsa ‘gelandangan’. Mereka terusir, terbuang dan tertindas dimana-mana. Mereka melalui masa-masa yang penuh dengan penderitaan yang berpanjangan. Sebuah komuniti kecil yang terhimpit dicelah-celah peradaban besar. Silih berganti, penindasan demi penindasan yang amat menyakitkan. Dari di perbudakan oleh Firaun, dijajah pula oleh penguasa Rom yang hebat ketika itu hinggalah kepada pembantaian Hitler diakhir abad ke 19.

Ketika kaum Yahudi dipinggirkan, Islam lah yang telah menyelamatkan mereka. Kepimpinan Turki dibawah Khalifah Othmaniah menyelamatkan mereka dari kekejian.Turki di bawah kepimpinan khalifah yang mempunyai kekuasaan di seluruh Timur tengah membuka ruang, menerima kehadiran mereka sebagai pemastautin. Mereka dimuliakan sebagai warga negara berdaulat ditanah air Turki. Mereka disifatkan beruntung kerana ‘kesediaan’ Turki untuk menerima mereka pada waktu dunia-dunia lain meminggirkan mereka. Dalam masa yang sama, di belahan dunia lain, komuniti Yahudi masih lagi ditindas oleh penguasa atau pemerintah... ‘Tapi mereka Lupa’..!..

Sebelumnya, Islam hadir di Andalusia, Islam membebaskan komuniti Yahudi dari penindasan yang sebelumnya mereka alami. Munculnya kekuasaan Islam di Andalusia menjadikan kedamaian untuk semua, termasuk komuniti Yahudi yang juga menikmati kebebasan bagi kehidupan mereka. Mereka bebas menjalani kehidupan dan tidak seperti sebelumnya... ‘Tapi mereka lupa’..!..

Sejak masa Khulafah Rasyidin hingga kekhalifahan sesudahnya, Komuniti Yahudi yang disifatkan minoriti mendapatkan tempat berlindung yang lebih baik dalam naungan kekuasaan Islam. Umat Islam memberi mereka kebebasan untuk menjalankan ibadah mahu pun hak-hak mereka sebagai manusia... ‘Tapi mereka lupa..!..

Tibalah masanya dimana mereka bukan lagi ‘gelandangan’, perlahan-perlahan mereka menalukkan penguasa-penguasa di seluruh benua eropah yang dulunya menindas mereka maka lahirlah impian besar untuk menakluki dunia. Keazaman mereka untuk memiliki kekuasaan sebagai satu bangsa yang mulia didunia. Mereka memulakan ‘pertarungan’ di medan-medan besar sehinggalah mereka mampu menguasai keseluruhan nya. Mereka mengobarkan revolusi serta menanamkan berbagai ‘ideologi’ bagi memusnahkan Tamadun bangsa yang lain termasuk tamadun Islam dipelbagai penjuru Dunia. Disinilah bermula nya mereka, ‘Budi baik yang selama ini di curahkan Othmaniah Turki di balas Pengkhianatan’..

Pertembungan Ideologi, pertarungan antara yang haq dan batil kini menjadi medan yang benar-benar menguji umat Islam. Yahudi dan Islam harus berhadapan. Mereka memilih Islam sebagai musuh utama sedangkan Islam lah dahulu yang menyelamatkan mereka. Sedangkan mereka tahu bahawa yang menindas mereka dahulu adalah regim-regim barat yang amat membenci mereka. Islam dijadikan musuh utama kerana anggapan mereka Islam adalah penghalang segala cita-cita mereka.

Bilakah akan berakhir semua ini,?.memang kita tahu bahawa ianya tetap akan berakhir Cuma tinggal untuk menentukan pilihan, yang mana harus mereka akan mengakhiri semua ini dengan segala ‘keindahan’,.. ‘Tidak ada seorang pun ahli kitab kecuali akan beriman kepadanya [Isa as] sebelum kematian nya dan dihari akhirat nanti ia akan menjadi saksi terhadap mereka’.. atau berakhirnya mereka dengan penuh kehinaan hinggakan pokok dan batu berkata-kata,.. ‘Hai muslim, ini Yahudi di belakang ku, kemarilah dan bunuhlah’.. Wallahuaklam...Tiang Seri.

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/