Sponsor

Saturday, July 19, 2014

Bulan Puasa,..?. ‘Orang Berlumba Buat Ibadat, Tapi Angpa Buat Maksiat’....Adusss..!.

Bulan ramadhan, orang berlumba-lumba buat ibadat, inilah masanya kita mengambil kesempatan untuk mencerminkan diri serta meningkatkan amal ibadat kepada Allah, tapi depa ni pi buat maksiat. Cerita dua remaja bermaksiat ini bukan yang pertama berlaku, malah ini cuma sebahagian dari apa yang sempat dikesan. Yang terlepas pandang tak tahulah bagaimana..?..Sungguh menjijikan...!..

Al kisah..,Dua remaja berpasangan ini rupanya ponteng sekolah. Mereka mengambil kesempatan untuk mengunjungi sebuat pusat cyber. Kebetulan ketika itu tidak ada pengunjung lain, hanya mereka berdua. Apa lagi, peluang depan mata, maka berkira-kiralah seadanya. ‘Tak boleh makan, boleh hidu pun jadilah’...

Seberapa ketika, kelibat dua remaja ini hilang dari tempat cyber tadi. ‘Pelik, tadi ada kat sini, dah menghilang pula’.. Kehilangan mereka dapat dihidu oleh penjaga pusat Cyber tersebut. Curiga dengan kehilangan kedua pelajar tersebut, lalu penjaga menuju kamar mandi yang kebetulan bahagian dinding atasnya sememangnya terbuka.

Bunyi pun makin pelik. ‘chitt,chutt,chett’, ‘uhhh,ahhh,uhhh,ahhh’, apa lagi, penjaga dah syak kedua pelajar ini ada didalam tandas. Pintu tandas pula berkunci dari dalam. Lalu dia memberanikan diri ‘mengendap’ dari atas dinding yang terbuka.

Naaahhhhh hhhaiiihhh...!!...Tengah ‘syok’ tanpa pakaian melekat dibadan..?..Mujurlah penjaga ini pun tak tunggu lama ‘mengendap’ tu,..maka keduanya pun ditangkap.. Sungguh memalukan...!..

Ditulis kembali dari sumber/Mb. Nama dan tempat kejadian sengaja dirahsiakan demi menjaga nama baik kedua pasangan tersebut, apatah lagi di bulan yang mulia ini... 

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/