Sponsor

Monday, June 16, 2014

Arah Pengikut Melawan Mujahidin, Pemimpin Syiah Ini Di Tertawakan Pengikutnya Sendiri...

Sementara para pengikut Syiah sedang berusaha menahan kemaraan Pejuang Daulah Islam Iraq dan Syam, banyak tokoh dan imam Syiah dikabarkan telah lari meninggalkan Iraq bersama keluarganya untuk menyelamatkan diri.

Musa Shafiy, Ulama Syiah dalam Wilayah Al Imam ash Shoddiq dan seorang Khotib al Hussaini, menyatakan dalam halaman jejaring sosialnya hari Ahad (15/6/2014), telah meninggalkan Iraq menuju London.

Yang lebih tak tahu malu lagi, di tengah sikap pengecutnya itu ia tetap meminta para pengikutnya berperang dan bertahan dari gempuran Mujahidin dan berharap kemenangan segera datang.
Mengikuti halaman Jejaring sosialnya, Musa Shafiy menulis, ‘Selamat tinggal Karbala, selamat tinggal wahai Iraq al Hussain. Aku dalam keadaan sihat tengah menuju London bersama keluargaku’... kata Anggota Majlis Administrasi Perkumpulan Ahlul Bait itu.

‘Sudah dijanjikan pada kalian berupa kemenangan kembalinya Iraq dalam pangkuan kalian, di puncak perlawanan kalian terhadap kaum Nawashib (Sunni)’...tambahnya....

Bagaimanapun , status yang dituliskan itu hanya menjadi bahan ketawa kebanyakan orang, ini termasuk sebahagaian dari pengikutnya sendiri. Inilah pemimpin Syiah yang mengaku Islam, tapi pengecut bila berhadapan dengan peperangan. Mereka lebih suka duduk bersenang lenang dan memberi arahan dari kamar-kamar rumah mereka.

Tercatat dalam beberapa hari ini, ribuan kaum Syiah di Iraq berusaha lari ke luar negara ataupun ke luar kota yang jauh dari konflik. Kelmarin, Airport Internasional Baghdad menerima banyak tempahan tiket penerbangan, padahal hanya 10 buah pesawat saja disediakan untuk penerbangan.

Mereka dilanda kepanikan oleh kerana serangan Mujahidin Daulah Islam yang menggempur Baghdad dari empat penjuru sekaligus, Barat, Utara, Selatan, dan Timur. Kini Mujahidin Daulah Islamiah Iraq dan Syam bersedia untuk menawan kota Baghdad sepenuhnya...
Sumber asal Shoutussalam

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/