Sponsor

Tuesday, November 10, 2015

Warkah Terakhir Buat Ayah Dan Ibu Sebelum Di Tembak Mati Regim Yahudi..

Seorang gadis Palestin berusia 24 tahun dibunuh oleh tentera Israel pada pagi Isnin 9 November berdekatan pos kawalan tentera Israel di kota Qalqiliq, tepi barat. Gadis itu bersama pisau ditangannya mendekati pos milik tentera Israel. Bersama nya sebuah tas tangan berisi surat yang diwasiatkan untuk ayah dan ibunya. Laporan IMEMC menyebutkan, gadis itu ditembak dalam jarak 30 kaki dari pos tersebut.

Merujuk kepada Media Israel, gadis tersebut Rasha Ahmad Hamed ‘Oweissi didakwa cuba melakukan penikaman tentera Israel yang berada dalam pos tersebut. Menurut jurucakap tentera Israel, Oweissi diminta berhenti bergerak kearah mereka tetapi ditolak dan mengambil pisau dari dalam poketnya.

Dalam tas tangannya terdapat satu surat yang ditulis Oweissi berbunyi,.. ‘Syukur kepada Allah, Salawat dan Salam. Ibu saya tersayang, saya tidak tahu apa yang sedang terjadi. Saya hanya tahu bahawa saya telah mencapai akhir dari jalan ini dan ini adalah jalan yang saya pilih dengan penuh kesedaran dalam membela tanahair saya, pemuda dan pemudi. Saya tidak tahan lagi terhadap apa yang saya lihat. Keluarga saya, saudara saya, maafkan saya untuk semuanya. Saya hanya tahu bahawa saya benar-benar mencintai kalian terutama tunangan saya. Maafkan saya untuk semuanya dan saya tidak punya apa-apa lagi selain jalan ini. Saya minta maaf atas pemergian ini’...

Kematian Oweissi ini menjadikan jumlah warga Palestin semenjak intifadah III yang bermula awal Oktober mencapai 77 orang. Majoriti rakyat Palestin yang ditembak mati regim Israel adalah berkaitan dugaan melakukan serangan dengan menggunakan pisau.
Bagaimanapun, semenjak berita ini tersebar, belum ada penafian atau pengesahan mengenai kebenaran surat ini benar-benar ditulis oleh Oweissi atau direkayasa oleh regim bagi menutup kezaliman tentera Israel..


Pelbaga sumber/rujuk lain sumber untuk ketepatan maklumat..

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/