Sponsor

Saturday, November 14, 2015

Kritik Kepimpinan Fatah As Sisi, Seorang Penyiar Berita TV Mesir Digantung Perkhidmatan..

Seorang penyiar berita dari TV Mesir digantung tugas kerana mengkritik Presiden Fatah As Sisi berkaitan pemerintahannya yang tidak mampu menangani banjir yang mengorbankan lebih dari 30 orang.
Azza al-Hennawy berkata.. ‘Sayangnya, ini adalah bagaimana rakyat Mesir dihargai oleh seorang Presiden dan pemerintahannya’, seperti yang disiarkan worldbulletin.net.
“ Ketika sebuah bangunan runtuh kerana korupsi di dewan lokal, warga negara Mesir akan beruntung untuk mendirikan tenda [di sebuah rumah pengungsi] dan menerima genset ”. sindir Hennawy sambil mendesak As Sisi untuk mengatasi masaalah korupsi didewan lokal.

Selesai program TV tersebut, Azza al-Hennawy didakwa telah melanggar peraturan dan dibawa ke jawatankuasa disiplin. Hany Gaffar, ketua bagi penyiaran TV Mesir berpendapat, Azza al-Hennawy telah melanggar peraturan dengan sengaja mengungkapkan pendapat peribadi ketika menyiarkan berita. Seperti sedia maklum, ruang lingkop kebebasan media di Mesir menjadi perhatian serius pihak berkuasa Mesir selepas Mesir di perintah oleh Kudeta tentera setelah menjatuhkan Presiden Mesir yang sah, Dr Mohamad Morsi.Sumber asal/Muslimdaily.Net

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/