Sponsor

Thursday, April 17, 2014

Tragedi Feri Karam, Waris Mangsa Tidak Berpuas Hati Dengan Usaha Menyelamat....

Perdana Menteri Korea Selatan, Chung Hong Won terus dilindungi oleh pengawalnya setelah dilempar botol oleh keluarga mangsa yang terlibat dengan Kapal yang tenggelam. Sementara itu seorang petugas keselamatan ditampar oleh seorang waris keluarga terkait dengan urusan pencarian.
Sebelumnya, teriakan dari keluarga penumpang yang marah terdengar ketika Chung Hong-won tiba di mana keluarga penumpang kapal yang hilang sedang menunggu berita. Ramai waris keluarga mendesak Pemerintah mengirim lebih banyak pasukan penyelam untuk mencari mangsa yang tenggelam. Ramai waris mangsa tidak berpuas hati dengan usaha pencarian yang dilakukan pihak keselamatan.

Seorang lelaki yang salah satu anaknya hilang serta sepuluh orang lainnya sanggup membayar Rp 671 ribu masing-masing untuk menyewa sebuah perahu yang akan membawa mereka ke lokasi kejadian, bersama dengan seorang wartawan lokal dan seorang penyelam, seperti dilaporkan the International Business Times.
...‘Tidak ada operasi penyelamatan yang terjadi’,. Kata lelaki itu ketika dia kembali ke pantai... ‘Kami sangat jelas melihat tidak ada usaha untuk menyelamat. Apa yang mereka lakukan pada ketika ini hanyalah menghentikan tumpahan minyak. Saya sangat marah’...‘Media mengatakan operasi penyelamatan masih dilakukan. Ini adalah suatu kedustaan. Itu membuat saya begitu marah sekali’,... lanjut dia.
Petugas penyelamat mengatakan 179 orang sudah berjaya diselamatkan. Presiden Korea Selatan Park Geun-hye melawat kawasan kejadian dan memerintahkan para penyelamat untuk bergerak cepat. Park mengatakan waktu terus berlalu, setiap minit dan saat menjadi sangat kritikal. Sembilan orang sudah dinyatakan mati dan puluhan yang lain cedera.
Pencarian dan penyelamatan Mangsa tragedi hingga kini melibatkan lebih dari 500 penyelam, 169 kapal, dan 29 pesawat.
Berita dari pelbagai sumber...

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/