Sponsor

Saturday, April 26, 2014

Mengekori Jejak Ayah, Akhirnya Amien De Vrei Menjadi Seorang Muslim...

BELANDA - Iskander Amien De Vrie, Anak lelaki kepada bekas ahli politik Belanda 'Arnoud Van Doorn, akhirnya mengikuti jejak ayah menjadi seorang Muslim. Seperti yang dilalui ayahnya, De Vrie mendapat  hidayah setelah mempelajari Alquran.
“Aku bersaksi bahwa tidak ada Tuhan selain Allah, dan aku bersaksi bahwa Muhammad (SAW) adalah hamba dan utusan terakhir-Nya,” ujar Iskander ketika mengucapkan Kalimat Syahadat, seperti dilaporkan Khaleej Times.
Iskander adalah salah seorang diantara 37 orang yang masuk Islam selama berada di Dubai International Peace Convention. 
“Saya melihat ayah saya menjadi lebih damai setelah masuk Islam. Saat itulah saya menyadari ada sesuatu yang baik dalam agama ini, dan itu akhirnya mengubah persepsi saya tentang Muslim,” kata putra Doorn itu lagi.
Sejak melihat perubahan pada diri ayahnya, Iskander mengaku mulai tergerak hatinya untuk mempelajari Alquran. Ia pun turut meluangkan masanya untuk mengikuti siri-siri ceramah dari para ulama terkemuka.
SIAPA ARNOUD VAN DOORN

Sedikit waktu yang lalu, tersebar berita penerimaan Islam oleh Arnoud Van Doorn ini di media-media maya termasuk Facebook. Gambar ini terakam ketika Van Doorn sedang mendirikan solat di dalam Raudhah as Syareefah bersebelahan Mimbar Nabawi.
Beliau ialah ahli politik Belanda yang pernah menerbitkan filem "Fitna" yang memfitnah dan memburukkan Islam dengan isu kekerasan dan keganasan sekitar 2 tahun lalu. 
Alhamdulillah beliau telah memeluk Islam dan meletakkan jawatan sebagai ahli politik. Perkara yang menyebabkan beliau memeluk Islam ialah apabila beliau bercadang untuk mengeluarkan sebuah lagi filem memburukkan Islam bersumberkan dari kitab-kitab karangan orang Islam sendiri. Sebaik sahaja beliau membaca kitab-kitab tersebut, gambaran beliau terhadap Islam seperti yang disebarkan media barat berubah sama sekali dengan hidayah Allah.
Ujar beliau: 'Aku menyesal kerana sepanjang 47 tahun umurku tidak pernah mengenali Islam'.....
“Sampai sekarang, saya masih sangat menyesal kerana telah menerbitkan film (Fitna) itu. Saya merasa bertanggung jawab untuk memperbaiki kesalahan yang telah saya lakukan di masa lalu,” kata Doorn seperti disiarkan OnIslam.net.
“Untuk itu, saya ingin menggunakan segala bakat dan kemampuan yang saya miliki dalam cara yang positif dengan menyebarkan kebenaran tentang Islam.”

Semoga Istiqomah.

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/