Sponsor

Thursday, August 28, 2014

Coretan - 'Kemenangan Gaza, Kemenangan Bagi Mukmin Sejati'...

Segala pengorbanan, keikhlasan, keteguhan dan kesabaran akhirnya menghasilkan kemenangan. Kemenangan atas segala kesombongan. Kemenangan atas segala bentuk kejahatan dan kemunafikan. Kemenangan bagi orang-orang Mukmin sejati.
Pengorbanan tidak pernah sia-sia bagi sesiapapun. Keikhlasan tidak pernah membuat putus asa. Keteguhan tak pernah mengundang rasa takut. Keteguhan membuatkan jiwa semakin  optimis dan tawakal. Kesabaran mendatangkan pertolongan dari Sang Pencipta, Alla Azza Wa Jalla.
Betapa besarnya pengorbanan rakyat Gaza. Mengorbankan seluruh hartanya, nyawanya, dan keluarganya. Perang yang berlangsung selama 50 hari, benar-benar menguji keimanan mereka. Keimanan orang-orang Mukmin, ketika harus berhadapan dengan kafir musyrik (Yahudi-Nasrani).

Kerakusan gerombolan Zionis-Israel menunjukkan bukti nyata, betapa rakyat Gaza sebenarnya mereka adalah insan pilihan Allah. Mereka kuat menghadapi ujian yang datang dan tidak menyerah dengan apa jua keadaan yang mereka hadapi.
Siapa yang sanggup melihat kematian anak-anak, perempuan dan orang tua? Darah mereka berciciran di mana-mana.!. Masjid dihancurkan.!. Rumah-rumah dimusnahkan.!. Sekolah-sekolah diratakan.!. Tempat berlindung pelarian juga ikut hancur.!. Hospital pun turut menjadi sasaran.!. Tidak bersisa dan tidak berbekas.!. Semuanya sekali, ibarat padang jarak padang terkukur...!..
Siapa yang sanggup menanggung beban seperti itu ? Siapa yang sanggup..?.. ketika melihat orang-orang yang sangat dikasihi meregang nyawa di depan mata mereka ? Siapa yang sanggup melihat kehancuran seluruh pasarana hidup mereka ? Justeru mereka sanggup menghadapi suasana ini... Ingatlah, hanya orang-orang Mukmin, orang-orang yang memiliki keimanan dan meyakini akan janji dari Rabbul Alamin sahaja yang sanggup memikul beban perjuangan dan penderitaan seperti itu....Kita ada..?..
Akhirnya, seperti yang sudah dijangka. Zionis-Israel memilih gencatan senjata. Mereka tak sanggup berperang lagi. Peperangan hanya membawa kematian pasukan mereka...Ya.., Sememangnya mereka takut mati kerana mereka bukan manusia pilihan. Tidak ada pertolongan dari Allah untuk mereka.
Selain itu, Bangsa Israel sendiri mengecam cara pemerintahan Benjamin Netanyahu. Netanyahu tak sanggup menghadapi kecaman dari parlimen dan rakyatnya. Bahkan sekutu-sekutu nya juga sudah tidak meyakini bahawa Israel mampu mengalahkan Hamas. Terutamanya Penguasa Mesir, ‘bermuka-muka’ dihadapan rakyat Palestin untuk mendorong Gencatan Senjata. Sedangkan Dunia sudah tahu, betapa ‘bobroknya’ perangai pemimpin kudeta Mesir terhadap Hamas. Tapi mengapa,..Sebab penguasa (munafik) seperti itu sudah nampak bahawa 'kekalahan' sudah berada di pihak Israel. Cuba jika kemenangan dipihak Israel,..Sudah pasti ‘Idea’ Gencatan Senjata masih tidak berlaku..

Lihat, apa kata mereka...
‘Hari ini kita mendeklarasikan kemenangan perlawanan, hari ini kita mendeklarasikan kemenangan Gaza’.. ‘Kami memiliki perasaan campur aduk. Kami sangat sakit atas kerugian yang ada, tapi kami juga bangga kami mampu berperang melawan Zionis, hanya sendirian dan kami menang’..
Kemenangan yang sangat berharga diiringi dengan titisan darah dan airmata, pengorbanan dan kesabaran yang tiada tolok bandingnya. Semoga mendapat barakah dan keampunan Allah untuk saudara ku di Gaza..’..Wallahu'alam.

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/