Sponsor

Wednesday, August 27, 2014

[Bergambar] - ‘Dendam’ King Cobra Terhadap Tukang Masak...?

Seorang tukang masak lelaki China mati setelah digigit ular kobra. Anehnya, ular itu mampu menyerang setelah kepalanya sudah terpotong-potong dan dibiarkan selama hampir setengah jam.


Mirror.co.uk melaporkan pada Ahad 24/8/2014, Peng Fan, seorang lelaki yang bekerja sebagai tukang masak di sebuah restoran khusus menyajikan masakan ular cobra. Dia memotong kepala ular itu dan di biarkan sekitar 20 minit. Setelah itu, Peng Fan ingin membuangnya tiba-tiba kepala ular tersebut terus menyerang dan menggigit serta mengeluarkan racun mematikan.
Seorang pengunjung restoran berkata, dia mendengar bunyi seperti orang bergaduh dari arah dapur. ‘Kami tidak tahu apa yang terjadi, semua orang bergegas dan ada teriakan dari dapur. Ketika tahu ada yang meninggal kami tak jadi untuk terus makan’.. ujar Lin Sun.
Pihak restoran telah menghubungi rumah sakit untuk mendapatkan bantuan, namun setelah para medic sampai, Peng Fan sudah pun meninggal. Pihak Polis mengakui, kejadian ini bukan kes biasa, ini hanya kecelakaan dan tidak melibatkan pihak lain.
Pada awalnya, Ular cobra tersebut dipotong untuk dijadikan masakan sup. Peneliti yang membuat kajian terhadap reptilia jenis ular Cobra, Yang Hong Chang mengatakan ular cobra masih boleh hidup setelah satu jam dipotong.

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/