Sponsor

Monday, October 19, 2015

Demontrasi Rakyat Britain Mengutuk Kekejaman Israel Di Hadapan Kedutaan Israel Di Britain..

Tidak berpuashati dengan tidakan penjajah Israel terhadap rakyat Palestin, hari ini Rakyat Britain telah menunjukan kemarahan mereka dihadapan kedutaan Israel di London. Mereka menyertai satu demontrasi bagi menggesa Israel menghentikan tidakan kekejaman terhadap rakyat Palestin. Dalam satu video yang disiarkan Al Jazeera berbahasa arab, ribuan warga Britain berkumpul sambil melaungkan “Israel Teroris, Israel Teroris” dan demontrasi itu turut memaparkan sepanduk yang bertulis ‘Boikot Israel’ sambil mengibarkan Bendera Palestin.


Dipetik dari sumber Palestin.
Wakil Menteri Agama Palestin, Hasan As Shifi menegaskan, ‘Kita dalam peperangan nyata dan terbuka dengan Yahudi bersenjatakan pisau melakukan Intifadah membela Al Quds dan Al Aqsa. Intifadah tercetus ketika rumah rakyat Palestin dirampas, kehormatan Al Quds dihina dan larangan mendirikan solat di Masjid Aqsa’. Beliau juga menjelaskan bahawa ‘Al Quds bukan saja sebongkah batu tapi lebih dari itu, ia adalah akidah, ibadah, solat, Nubuwat dan sejarah’.

Jelasnya lagi, generasi akan datang akan membaca sejarah pembelaan al Quds yang baru yang dilakarkan oleh satu gerakan perlawanan bersenjatakan pisau dan telah membunuh rabi-rabi Yahudi, tentera, pemukim serta para pendukungnya. Lebih yakin bila beliau menegaskan tidak ada kekuatan manapun di dunia ini yang mampu menghentikan tentangan serta kebangkitan rakyat Palestin (Intifadah) untuk melindungi Masjid Al Aqsa.Wallahuaklam/Dipetik dari pelbagai sumber

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/