Sponsor

Tuesday, October 13, 2015

Bergambar – Aksi Berani Mahasisiwi Palestin Menghadapi Tentera Haram Zionis Israel..

Awal Oktober 2015, masyarakat Islam dapat melihat bangkitnya rakyat Palestin di Tepi Barat dan Gaza selepas tercetusnya Intifada Al Quds. Pemuda dan pemudi Palestin bangun bergerak untuk menentang regim penjajah haram Israel. Semangat kebangkitan ini berlaku diseluruh tanah Palestin termasuk di Tulkarm, Betamara Hebron, Hawarah Nablus dan Abu Deis Al Quds.
Tidak ketinggalan juga, para pemudi dari kalangan Mahasiswi turut sama mengadakan demontrasi bagi menghadapi tentera-tentera Zionist. Mereka mengangkat senjata ‘batu’ untuk berhadapan dengan Tentera Zionist yang berbekalkan peluru hidup dan gas pemedih mata. Tidak dinafikan, apa yang boleh dilakukan oleh mereka ini selain menggunakan kudrat yang ada. Bagi mereka itu sudah mencukupi dari berpeluk tubuh melihat keganasan tentera Zionist yang menceroboh tanahair mereka.

Mereka bersiap sedia berada dibarisan hadapan sebaris dengan pemuda-pemuda Palestin. Mereka tidak takut. Mereka adalah lambang wanita sejati serta merdeka. Merdeka dari mengikut telunjuk Yahudi Zionist. Mereka juga mempunyai hak untuk mempertahankan tanahair Palestin.










0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/