Sponsor

Thursday, May 22, 2014

‘Memanaskan’ Lagi Keadaan...? Ibrahim Ali – Memuji Tindakan Pemuda Umno Kerana ‘Berani Bertindak Balas’....




Ibrahim, bekas exco pemuda Umno lebih 30 tahun lepas, berkata sejak dulu pergerakan itu tidak pernah memulakan provokasi terhadap mana-mana pihak.
“Tapi bila ada pihak 'menjual', maka Pemuda Umno wajib 'membeli nya'. "Jika kita dimalukan atau dihina dulu,wajib kita kena malukan mereka juga,” katanya.
Semalam, sekumpulan orang berhimpun di depan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang bagi menyatakan bantahan kepada Rayer. Sebahagian mereka memasuki dewan persidangan secara marah-marah. Polis setakat ini menahan 12 orang bagi dirakamkan kenyataannya.

Ketua Menteri Lim Guan Eng pula hari ini membentangkan usul tergempar mengutuk insiden yang mencemarkan kemuliaan dewan itu.

Dalam kenyataannya hari ini, Ibrahim menyalahkan DAP yang menurutnya “menghina, memfitnah dan bertindak luar batasan” tanpa rasa bersalah. “Bila ada pihak bertindak balas, mereka tuduh macam-macam dan menjerit mcm orang gila.Gentlemen la," ..katanya.
“Kepala dalam pasir, punggung tertonggeng di luar. Sesiapa yang nampak punggung tertonggeng di luar, sepak saja. Tahniah Pemuda Umno Penang. PERKASA love you." - MK/22 Mei 2014

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/