Sponsor

Tuesday, May 20, 2014

Foto Ular Telan Kuali Besar Hanyalah Sebuah Karya Seni...?..

Baru-baru ini tersebar dengan meluasnya sebuah Foto yang menunjukkan seekor ular besar di percayai menelan kuali. Ada setengahnya berpendapat yang ditelannya adalah seekor kura-kura. Foto ini tersebar dengan cepat dan meluas di Media sosial termasuk Twitter dan facebook. Kejadian ini dianggap pelik dan menakjubkan.

Selama ini mungkin kita hanya mendengar ada tingkah laku manusia yang suka memakan benda-benda pelik termasuk paku, pecahan kaca atau ketul tanah. Lebih tragis lagi bila ada manusia sanggup telan stokin atau pampers wanita yang penuh dengan darah. Lantas apa yang nak di hairankan jika seekor ular yang tak setaraf berfikir seperti manusia sanggup menelan sebuah kuali..?..Ngeri juga jika difikirkan...!..

Namun setelah diselidiki seperti disiarkan theepochtimes.com ternyata foto itu asalnya dari Twitter seseorang berasal Thailand beberapa hari lalu yang kemudian disebarkan  ke seluruh dunia menggunakan media maya. Menurut pemilik akaun Twitter tersebut, foto yang cukup menghebohkan dunia maya ini hanyalah ‘sebuah karya seni’. Kemungkinan ular tersebut hanyalah sebuah patung dari ular phyton yang menelan kura-kura.

Ini lah Dunia. Mungkin satu hari nanti kita juga akan saksikan pula foto-foto yang diedit menarik bagaimana ‘Manusia Telan Kapal Terbang’ sebesar Boeng 737....

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/