Sponsor

Sunday, July 26, 2015

‘Kemanisan’ Di Alam Maya Namun Tragedi Di Dunia Nyata..?

Perkembangan teknologi maklumat masa kini boleh dianggap sebagai penghubung antara satu dengan yang lain. Samaada ianya digunakan secara betul atau salah, terpulanglah kepada yang empunya. Ramai yang melebelkan teknologi maklumat inilah punca segala masaalah yang berlaku. Tetapi sebahagian yang lainnya meletakkan kesalahan kepada penggunanya.?

Memang Indah.!. Bagi yang ingin mencari kenalan atau bercinta dialam maya, mereka mengakui ianya satu yang paling indah. Cakaplah apa saja. Bayangkan apa saja. Semuanya boleh ditulis mengikut citarasa sendiri. Letakkan saja jejari di keyboard, tulislah seberapa banyak yang kita mahu. Contohnya ‘Kamu yang Pertama’..Yang penting maksud ayat cinta itu sampai kepada penerimanya.

Namun disebalik cinta itu, apakah kata-kata itu realiti jika bertemu di dunia nyata..?
Satu persoalan yang sukar dijawab. Kebanyakan nya bertemu jalan buntu dan membawa kehancuran. Kenapa..?. Itulah bezanya antara dunia maya dan nyata..


Gambar..(Print Screen dari Video)

Siapa sangka cempedak nak jadi nangka..? 
Jom tengok apa yang terjadi kepada sepasang remaja ini. Satu pertengkaran telah berlaku di jalan Tiongkok, China. Pasangan ini saling tuduh menuduh antara satu sama lain. Kenapa..?
Sebenarnya mereka telah pun berkenalan di dunia maya. Saling menyatakan cinta. Setelah lama meniup angin asmara didunia maya, kini tibalah masanya bertemu wajah di dunia nyata. ‘Ku sangka Cempedak, rupanya Nangka’..!!. Pertemuan itu tidak menghasilkan satu kebahagian seperti cerita di dunia maya. Kerana realitinya cukup berbeza di dunia nyata..?

Renung punya renung. Rupanya tak sama. Gambar lain sedangkan orangnya lain. Wah, ada-ada saja ya wanita. Cari kesempatan untuk menipu. Lelaki tu pun sama. Mudah sangat terpesona dengan media maya ni. Pantang tengok dahi licin sikit, dah kemaruk nak bercinta. Pantang diuji dengan ayat cinta ‘Kamu yang Pertama’.. naik jiwang dibuatnya...

p/s – Tak semua yang macam tu. Ada juga yang benar-benar baik dan jujur..

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/