Sponsor

Sunday, December 7, 2014

Ulama’ Terkemuka Dunia, Sheikh Yusuf Qardhawi Di Buru Interpol..

Syaikh Yusuf Al-Qaradhawi di Interpol. (interpol)
Nampaknya, Regim Kudeta Mesir pimpinan Al Sisi tidak akan duduk diam selagi tokoh-tokoh Ikhwan tidak dihapuskan semuanya. Sudahlah ratusan tokoh-tokoh Ikhwan ditangkap,didera dan dihukum mati, kini tiba pula giliran Tokoh Ulama’ sedunia, Sheikh yusuf Qardhawi menjadi ancaman terbaru mereka. Atas desakan pemerintah Kudeta Mesir Al Sisi, Sheikh Yusuf akhirnya dimasukan sebagai ‘buruan Interpol’.

[Sekarang, interpol memperingatkan Sheikh Yusuf Qardhawi dengan 'red notice', kerana ada perintah penangkapan dari gerombolan Kudeta Mesir dan Qardhawi untuk di ekstradisi ke Mesir]. Sheikh Yusuf Qardhawi dituduh bersekongkol, melakukan provokasi (sokongan terhadap pendemontrasi melawan polis dan tentera Mesir), membantu (merencana) tindakan pembunuhan serta membantu pesalah keluar dari penjara serta melakukan kerusakan.

Awal tahun ini [Jumaat/21 Februari 2014], Sheikh Yusuf Qardhawi dalam khutbah Jumaatnya menyebut, ‘Aku sudah bersiap untuk diadili di pengadilan mana sekalipun kerana Aku tidak merasa telah melakukan kesalahan yang selayaknya untuk di perbicarakan. Aku hanya menyampaikan apa yang ada di hatiku. Aku tidak menyimpan permusuhan dan kebencian kepada sesiapapun di hatiku. Aku hanya menginginkan kebaikan untuk semua orang, bahkan kepada yang bukan Muslim sekalipun’..


Pelbagai sumber…

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/