Sponsor

Monday, November 10, 2014

Tinggalkan Tugas Demi Cinta, ‘Jumpa Gadis Pujaan Guna Heli’..

Pilot nyatakan cinta di kampus pakai heli, militer Irak ngamuk
Memang cinta itu tidak mengenal waktu. Dalam suasana yang sangat genting bagi tentera Iraq menghadapi ancaman perang dari Daulah Islam (ISIS), tetapi anggota tentera yang tidak disebutkan namanya ini sempat meninggalkan tugas wajib nya demi menunjukan kekaguman pada kekasihnya.
Stesyen TV Al Arabiya melaporkan melaporkan pada Ahad 9/11/2014, Juruterbang itu telah menerbangkan helikopter menuju Universiti Am-Mamoun di Ibu Kota Baghdad, Iraq, dimana tempat gadis pujaannya berada dan menunjukkan kekagumannya pada sang kekasih. 
Namun apa yang dilakukan juruterbang ini mengundang kemarahan pihak angkatan udara Iraq. Mereka mengatakan amat malu dengan kelakuan juruterbang ini. Menteri Pertahanan Iraq, Khaled al-Obeidi dalam kenyataannya meminta maaf pada segenap jajaran kampus termasuk tenaga pengajar dan profesor. Dia bahkan mengirimkan perwakilannya atas tindakan anggotanya yang tidak bertanggung jawab itu.


Khaled al-Obeidi mengatakan bakal menyiasat insiden tersebut dan akan menghukum sesiapa pun yang bertanggungjawab. Kejadian ini juga telah tersebar luas di Internet. Berbagai reaksi dilontarkan oleh pembaca. Kebanyakannya mengutuk kelemahan disiplin anggota tentera Iraq hingga salah seorang anggotanya ponteng dari tugas melawan ISIS demi menyatakan cinta pada kekasihnya....Edit semula dari sumber M.com

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/