Sponsor

Saturday, November 22, 2014

Harga Minyak Naik,..Keluhan Rakyat ‘Silap Memilih Presiden’..?.

Harga BBM Naik, Pemilih Jokowi ''Wah, Saya Salah Pilih Presiden!''
Setelah rasmi menjawat jawatan Presiden Republik Indonesia, Joko Widodo atau Jokowi mengumumkan kenaikan harga minyak. 

Pengumuman itu menimbulkan rasa kecewa rakyat yang memilih Jokowi-JK pada kempen pemilihan Presiden yang baru berlalu. Dalam tempoh yang belum sampai seratus hari menjawat jawatan Presiden, jokowi sudah mula mendapat kritikan dari penyokong nya sendiri.
‘Wah, saya salah pilih (presiden) ini. Dibohongi seperti anak kecil’,..ucap pengantre di SPBU Jejeran Bantul pada Isnin, seperti yang disiarkan JOGJAPOS.com.

Seorang warga Indonesia yang mengaku sebagai mantan ketua relawan Jokowi, Jafar (50 tahun) mengaku kecewa dengan keputusan Presiden Indonesia itu. Menurutnya, ‘keputusan ini sangat melukai hati rakyat’… ‘Saya sangat kecewa. Padahal, pada kempen yang lalu, kami mendukungnya bermati-matian’.. katanya pada Isnin malam, seperti yang disiarkan portal tempo.co.

Menurutnya, 'keputusan Jokowi menaikkan harga Minyak sangat berbeda dengan komitmennya sebelum ini ketika kempen pemilihan Presiden lalu. Jokowi ketika itu berjanji akan berpihak kepada rakyat'.



Sejajar dengan keputusan itu, Jokowi malah mendapat kecaman hebat dari warga di Media Sosial serta twitter yang berkait rapat keputusan menaikkan harga minyak dalam tempoh tidak sampai seratus hari memegang tampok kekuasaan.

Ditulis semula dari pelbagai sumber.

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/