Sponsor

Monday, November 24, 2014

Israel Semakin Gentar Dengan Kebangkitan ‘Inspirasi jihad Baru’ Daulah Islam..?

Analisis Israel : Perang Antara Daulah Islamiyyah (ISIS) & Israel Sudah Dekat Waktunya
Seorang penganalisis politik Israel, Eddie Cohen menyatakan bahawa peperangan antara Israel dan Daulah Islam (ISIS) sudah hampir pada waktunya. Artikel yang disiarkan oleh sebuah akhbar Israel ‘Yisrael Hume’pada 23 Nov 2014, menegaskan perkara demikian dengan memberikan beberapa bukti atas pernyataan Cohen.

Antaranya ialah serangan terhadap Knesset di Jurusalem pada minggu lalu. Cohen mengatakan bahawa serangan Knesset di Jurusalem merupakan inspirasi Jihad baru dari Daulah Islam dan lebih memprovokasikan untuk membunuh yahudi.

Tegas Cohen lagi, dalam mana-mana pidato oleh pemimpin Daulah Islam, Abu Bakar al Baghdadi tidak menyebutkan perkataan ‘Israel’ tetapi disebut dengan perkataan Yahudi. Cohen menggambarkan bahawa Al Baghdadi tidak mengakui Negara Israel dan ingin menyemai dihati setiap Muslim satu persepsi bahawa semua Yahudi adalah musuh kaum Muslimin dan wajib diperangi.

Antara lain yang turut membimbangkan Cohen adalah, penerbitan matawang Dinar dan Dirham oleh Daulah Islam yang bersimbulkan Masjid Al Aqsha dan pohon kurma.


Dari pelbagai sumber/VI,rujuk lain-lain sumber untuk ketepatan maklumat.

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/