Sponsor

Thursday, November 6, 2014

Rempuhan Maut, Seorang Pemuda Palestin Maut Di Tembak Regim Israel...


tentara Israel tewas ditabrak
Gerakan perlawanan Palestin, ‘Hamas’ mengaku bertanggung jawab atas insiden berdarah di kota al Quds yang menewaskan seorang tentera Israel dan mencederakan 13 warga Yahudi lainnya.
Dalam pernyataan Hamas pada Rabu 5 Nov 2014, jurucakap Hamas, Fauzi Barhoum mengatakan,.. ‘operasi rempuhan berdarah berlaku sebagai reaksi tindakbalas terhadap  Israel yang melakukan pencerobohan terhadap Masjid al Aqsha dan serangan terhadap umat Islam Palestin yang sedang beriktikaf di dalamnya’..
Jurucakap Hamas menyatakan, ‘Kami menyerukan kepada semua kader Hamas di Jurusalem dan Tepi Barat serta seluruh rakyat Palestin untuk lebih banyak melakukan penentangan kepada setiap penodaan terhadap Masjidil al Aqsha dan Yahudisasi Palestin’..
Sementara itu gerakan Jihad Islam memberikan ucapan selamat atas keberhasilan Hamas menyebarkan peringatan pertama kepada Israel dan menyatakan.. ‘ini adalah tanggapan pejuang Palestin pada setiap penodaan Masjid al Aqsha’..
Sementara itu dipihak berkuasa Israel mengumumkan berjaya menembak mati pemuda Palestin yang melakukan rempuhan berdarah di kota al Quds bagaimanapun tidak mendedahkan lebih lanjut mengenai nama pemuda tersebut. –Edit Sumber EM/6 Nov 2014 

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/