Sponsor

Wednesday, November 12, 2014

Dakwaan PAS Sesat,..Dewan Pemuda PAS Cabar Pemuda Umno Wilayah Masuk Gelanggang Debat..?..


Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan secara terbuka menerima cabaran debat Ketua Pemuda Umno Wilayah Persekutuan bagi menjawab tohmahan kepada PAS yang dituduh sesat.

Ketuanya, Khairil Nizam Khirudin dalam sidang medianya hari ini berkata, pihaknya akan berdebat secara baik dan berhikmah seperti mana yang dianjurkan Islam.

Pihaknya juga telah menghantar surat jemputan rasmi berdebat ke Pejabat Perhubungan Umno Wiayah Persekutuan semalam, 11 November.

Di dalam surat tersebut Pemuda PAS Wilayah juga mencadangkan tarikh perdebatan itu pada 18 November bertempat di Kelab Sultan Sulaiman.Presiden Angkatan Belia Islam Malaysia dicadangkan sebagai moderator debat tersebut.

Menurut Khairil pada 5 November,  Pemuda Umno Wilayah Persekutuan telah mencabar Pemuda PAS berdebat dan menuduhnya tidak layak berdebat dengan Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor. "Walhal yang mencabarnya adalah Ketua Dewan Ulamak PAS Wilayah. Kami bersetuju  menjadi mediator kepada perdebatan antara Ketua Dewan Ulamak PAS Wilayah, Azhar Yahya dengan Adnan Mansor.

"Kami tidak bacul, kami tukar debat antara Dewan Pemuda Wilayah dengan Pemuda Umno Wilayah," katanya yang mengesahkan dia sendiri akan berdebat.

Tegasnya, format perdebatan itu seperti 'Debat Presiden' yang menjurus kepada soal kebenaran dan dihakimi oleh rakyat."Setiap orang kemukakan fakta, biar rakyat yang menilai siapa yang benar. Debat secara sihat sebagai cara untuk mendidik rakyat. Tidak ada siapa menang atau kalah," katanya.

Bagaimanapun, beliau percaya pelawaan debat itu akan ditolak Pemuda Umno berdasarkan sejarah lepas dan bukan sesuatu yang mengejutkan.-HD/12 Nov 2014

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/