Sponsor

Thursday, January 2, 2014

Suriah, 'Jantong Konflik Akhir Zaman'...

Tatkala ini, tercatat lebih ribuan kaum Muslimin dari segenap penjuru dunia mendatangi sebuah negara yang dianggap 'Jantung konflik akhir zaman', Mereka merasakan diri terpanggil untuk sama2 berjihad, mengorbankan seluruh harta dan nyawa demi membela saudara seagama mereka yang ditindas oleh Syiah Nushairiyah yang benar2 terkenal dengan kezalimannya. 
Suriah kini benar2 mendapat perhatian seluruh kaum Muslimin didunia, kita mengakui bahawa bukan sahaja Suriah, malah ada lagi negeri2 di belahan dunia dimana Islam ditindas oleh golongan pemerintah seperti di Xinjiang, China, Muslim juga di seksa dan dibunuh, Muslim di Rohingya yang dihalau keluar dari tanahairnya sendiri, begitu juga di Pattani, Thailand, Filifina, Bangladesh dan sebagainya, semuanya memerlukan pertolongan dan perhatian masyarakat Islam seluruhnya, namun ianya agak berbeza dengan Suriah,..kenapa..??

Suriah adalah sebahagian dari Wilayah Syam bahkan pusatnya adalah Kota Damaskus yang menjadi ibukota Suriah, merupakan pusat Konflik akhir zaman, Orang2 Yahudi dan Nasrani pun tahu dan memahami akan hal ini. Serangan serta gelombang ancaman dari barat serta kaum yahudi terhadap kedudukan Suriah ini menjelaskan lagi betapa Suriah benar2 menjadi benteng pertahanan dunia Islam. dan jika dilihat dari pernyataan terdahulu juga memberi satu peringatan dan kesedaran terhadap umat islam terkini, bahawa 'siapa yang menguasai Jurusalem-Al Quds, sebuah kota di Pelastine yang juga termasuk wilayah Syam', dia akan menguasai dunia. Pengertian sebegitu sudah pastinya Suriah menjadi perhatian umat islam seluruh dunia berbeda sedikit dari tempat2 lain.
Jika Syam dikuasai oleh musuh2 Islam, apatah lagi Syiah yang mempunyai agenda untuk memasukkan Syam sebahagian dari wilayah kekuasaan Iran Raya, maka sukarlah untuk Islam mempertahankan bumi Islam yang lain nya, sebab Syam adalah penentu 'kayu ukur' dan 'benteng pertahanan' dunia Islam. 

Artikel sekadar berkongsi pandangan, sila rujuk lain2 sumber untuk ketepatan maklumat...

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/