Sponsor

Saturday, January 4, 2014

Cinta Sejati....Hanya maut yang akan memisahkan kita berdua.....


Kisah cinta sejati cukup menarik, jarang terjadi suasana sedemikian pada semua orang, tetapi apa yang dialami dua pasangan ini benar2 realistik. Harold dan Ruth Knapke saling menyintai sejak kecil, mendirikan rumahtangga selama 66 tahun dan mereka berdua meninggal pada hari yang sama. 
Hubungan antara Harold Knapke '91 dan Ruth Knapke '89 bermula ketika mereka dibangku sekolah lagi, pertemuan buat pertama kali itu telah melahirkan bibit2 cinta antara mereka berdua. Hubungan yang semakin intim akhirnya terlaksana bila keduanya telah mendirikan rumahtangga tidak berapa lama selepas itu. Mereka adalah dari kalangan rakyat biasa, mungkin tidak ada yang ingin mencoret kisah percintaan mereka, namun kesetiaan terhadap cinta hingga kehujung hayat menyebabkan nama mereka terukir jua sebagai tauladan buat keluarganya..
Menurut salah seorang puteri mereka, Margarete Knapke berkata.."di satu sisi memang sulit untuk menerima kenyataan kehilangan orang tua nya pada satu masa yang sama, tapi di satu sisi yang lain,kami merasa tenang kerana mereka pergi berdua".."..ayah sangat mencintai ibu, dia sangat setia dan selalu ingin menemani ibu, dihujung hidupnya, ayah menghabiskan masa untuk tidur, tetapi bila dia bangun, hal pertama yang dia tanya..'dimana ibumu'.?. Bagaimana keadaan nya.?. 
Jelas Margarete lagi..Setelah pemergian ayahnya jam 7.30 pagi, dia mendatangi ibu dan membisikan ditelinga ibu.."Ayah sudah menunggu ibu diatas sana, jangan bertahan lagi demi kami"..selang 11 jam kemudian, ibu nya juga turut pergi....
Kedua2nya disimpan ditempat yang sama...jelas Margarete, .."ayah dan ibu kami orang2 biasa. tapi orang boleh belajar dari kisah mereka,bahawa ada cinta yang boleh bertahan untuk selamanya sehingga maut yang memisahkan mereka berdua, dan ini adalah sesuatu yang sangat indah.....

Dipetik dari cerita asal tulisan Arinie Putri, addgue...6 okt 2013..

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/