Sponsor

Thursday, October 9, 2014

‘Bungkam Amerika’..?..Terima Kasih Untuk Christina, Terima Kasih Kerana Keberaniannya..!..

Beranikah Pemimpin Dunia Arab mengkritik pembohongan Presiden Amerika, Barrack Obama di persidangan PBB, menelanjangkan segala kejahatan dan ‘membungkam’ segala perilaku jahat Yahudi yang mengorbankan darah bangsa Arab Muslim khususnya di Gaza..?.. Rasanya tidak..!..Mereka hanya sibuk mencium tangan Tzipi Livni, Menteri Keadilan Israel yang ‘terang lagi bersuluh’ adalah penjahat perang di Gaza. Mencari barokah dunia dengan ‘mengusap-usap’ tangan penjahat perang dan banyak pula yang bermuka-muka dengan penampilan agak sederhana konon nya agar menampakan lebih ‘konservatif’ dan cinta perdamaian..?.. Tidak kurang juga yang mengirimkan ucapan ‘selamat’ kerana kejayaan Israel menghapuskan ‘pengganas’ di Gaza..?..
Malu pula rasanya bila melihat seorang yang bukan muslim berdiri dengan beraninya mengecam dasar luar Amerika yang penuh dengan pembohongan, kebencian dan dendam kesumat dengan bertopengkan ‘perang melawan keganasan’..!.. Pujian dan ucapan terima kasih buat Presiden Argentina, Cristina Fernandez..!. ‘Anda seorang Wanita’, tetapi Anda seorang yang berani dan tegas, tahniah buat Anda’..
Di PBB, Cristina Fernández dengan lantang dan tegas mengecam Amerika, lihat apa katanya,..‘Anda pernah mengeluarkan keputusan untuk memerangi Al-Qaeda setelah peristiwa 11 September, anda menjajah banyak negara dan anda membunuh ratusan ribu nyawa penduduknya atas nama perang melawan keganasan di Iraq dan Afganistan dan sehingga kini, masih saja menjadi negara yang paling bermasalah dengan keganasan’...
‘Setahun yang lalu, kita pernah bersidang dimana anda semua melabelkan regim Basyar Asad sebagai pengganas dan anda semua menyokong pejuang oposisi yang dulu kami menganggap sebagai pembangkang, namun sekarang kita bersidang lagi untuk membungkam para pembangkang itu yang ternyata memang pengganas dan sekarang sudah termasuk senarai organisasi teroris yang sekarang sudah berubah menjadi super ekstrim’.
‘Dulu, Hizbullah juga pernah anda masukkan dalam senarai pengganas, terakhir diketahui bahawa Hizbullah adalah parti besar dan terkenal di Lebanon’... ‘Anda-anda semua pernah menuduh Iran disebalik ledakan Kedutaan Israel di Buenos Aires tahun 1994 dan sehingga saat ini, anda tidak dapat membuktikan bahwa Iran terlibat pada peledakan itu’..?..
Sepanjang persidangan di PBB, Cristina turut melahirkan simpati terhadap rakyat Gaza yang terkorban akibat serangan ganas Israel... kata Cristina,..‘anda semua memejamkan mata di depan musibah yang maha dahsyat yang dilakukan Israel yang membunuh ribuan nyawa rakyat Palestin, bukannya anda-anda memberi fokus kepada ribuan nyawa yang terkorban  itu, tetapi anda hanya fokus pada roket-roket yang jatuh ke Israel yang tidak merugikan apa-apa bagi israel’... (Mengharapkan penguasa-penguasa Arab untuk mengkritik seperti ini, Jangan haraplah..)
Tegas Cristina lagi,.. ‘Hari ini kita bersidang kembali untuk mengeluarkan keputusan bersama untuk menghalang ISIS dan menghancurkannya.Ingat, Negara-negara tempat beradanya ISIS (Suriah dan Iraq) adalah dua regim yang didukung oleh negara-negara yang menjadi kuncu-kuncu anda. Negara-negara pendukung (arab) itu adalah wakil tetap anggota Dewan Keamanan PBB’.. tambahnya.
Kritikan keras yang sebegini tentulah tidak disukai Amerika, mereka lebih mengharapkan ‘pujian melebar’ atas segala kerakusan mereka. Tentu sekali berbeza dengan ucapan-ucapan penguasa Arab yang lebih suram, membosankan, penuh dengan kemunafikan dan terlebih lagi seperti ‘menjilat-jilat’ kemahuan Amerika. Terlalu sedikit yang menghentam Israel atas keganasan di Gaza. Itupun penuh dengan rasa ‘malu-malu’..?..
Christina munkin benar..!.. Tetapi beranikah Amerika membuli Presiden Argentina ini..?.. Rasanya tidak, sebab ucapan Cristina untuk membela rakyat yang terkorban nyawa dan derita rakyat Gaza, sebahagiannya menjadi yatim piatu angkara Israel yang durjana. Christina hanya berpihak kepada nilai-nilai keadilan Hak Asasi Manusia dan menjaga martabat kemanusian seluruhnya. Lagipun, apa perlu takut dengan Amerika..?..
Terima kasih sebesar-sebesarnya kita sampaikan kepada Christina, terima kasih atas keberaniannya, terima kasih kerana ‘kewanitaan’ nya mengungguli semua Penguasa Arab yang mendakwa diri mereka jantan, tapi pengecut. Terima kasih kerana sudah menyampaikan kebenaran tanpa rasa takut kepada Amerika,pesawat-pesawat tempur serta bala tentaranya. Dan tidak lupa juga ucapan selamat kepada penguasa-penguasa Arab yang sudah mendapat berkah dan anugerah dari betina Tzipi Livni. Jika pun rakyat-rakyat tidak mengadili mereka dan persidangan PBB hanya mainan belaka, maka sejarah sudah tentu tidak akan melupakannya. Sejarah pernah mencatatkan lahirnya pejuang seperti Evo Morales dan Che Guevara, tidak pelik akan lahir pula ‘Singa Betina’ seperti Cristina, sementara bangsa-bangsa pengecut akan selamanya menjadi ‘hamba dunia’..Wallauaklam..
Edit dari pelbagai sumber dan pandangan peribadi penulis, rujuk lain-lain sumber untuk ketepatan maklumat..

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/