Sponsor

Friday, September 4, 2015

Bergambar - Istana Negara Presiden Indonesia Di Penuhi Aksi Tunjuk Perasaan Membantah Kehadiran Pemimpin Kudeta Mesir, Fatah As Sisi..

Sebuah kelompok yang menamakan diri mereka Indonesian Society for Human Right and Humanity mengadakan aksi demonstrasi di hadapan Istana Negara menolak kunjungan pemimpin kudeta Mesir, Jen Abdul Fatah As-Sisi ke Indonesia.
Para demonstran menuntut agar As-Sisi diadili, kerana telah melakukan kejahatan kemanusiaan dengan membantai ribuan rakyat Mesir. Dalam kesempatan itu, peserta Demontrasi turut mempamerkan beberapa poster yang mengecam Fatah As Sisi. Antaranya penolakan terhadap kunjungan As Sisi ke Indonesia dan seruan untuk menjatuhkan pemerintah diktator serta menolak adanya kerjasama Indonesia dengan regim kudeta Mesir.
Terdahulu, penolakan terhadap As Sisi juga berlaku di German dan Britain. Bahkan di Britain terdapat tuntutan supaya As Sisi ditangkap dan menyebabkan Fatah As Sisi terpaksa membatalkan lawatannya. Difahamkan, Jen Fatah As Sisi sedang melengkapkan siri lawatannya disebelah Asia termasuk Singapura dan China. Indonesia merupakan tempat terakhir yang dilawatinya sebelum pulang ke Mesir.







Seperti yang diketahui banyak pihak, pemerintahan Mesir yang sah dibawah presiden Muhammad Mursi dikudeta oleh militer Mesir dipimpin As-Sisi.Disamping membantai ribuan rakyatnya, As-Sisi juga menghukum mati para lawan politiknya termasuk presiden terpilih Mesir, Muhammad Mursi yang berafiliasi dengan gerakan Ikhwanul Muslimin. Sehingga kini, keadaan di Mesir masih tidak berubah kerana majoriti rakyatnya menolak kudeta militer. Disamping itu para pendukung kudeta pun sudah tidak lagi mempercayai As-Sisi kerana kegagalannya dalam menjaga kestabilan ekonomi, politik serta keamanan di Mesir.- Pelbagai Sumber

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/