Sponsor

Wednesday, April 22, 2015

Penjara 20 Tahun Dan Pengawasan Ketat Terhadap Presiden Pilihan Rakyat Mesir, Dr Mohd Mursi..

mursi
Mesir, dibawah telunjuk Barat pimpinan Abdul fatah As Sisi telah menjatuhkan hukuman penjara 20 tahun terhadap Presiden pilihan rakyat Mesir yang sah, Dr Mohd Morsi serta 12 lagi pemimpin Ikhwan Muslimin lainnya.
Keputusan yang di bacakan oleh Majlis Kehakiman Mesir pada 21 April 2015 menjatuhkan hukuman penjara selama 20 tahun terhadap Mohd Morsi serta beberapa pemimpin Ikhwan Muslimin lainnya termasuk Mohamed Beltagy, Essam el-Erian, Wajdi Ghoneim, Asad Muhammad Sheik, Ahmad Abdul Atti serta enam lainnya.
Hukuman itu disertakan pengawasan ketat selama lima tahun sepanjang proses hukuman berjalan. Ini adalah hukuman pertama yang dijatuhkan mahkamah kudeta terhadap Presiden Mohd Mursi semenjak tragedi rampasan kuasa oleh Tentera Mesir pada 3 julai 2013 lalu. Terdapat 5 dakwaan lainnya sedang menanti untuk dibicarakan.
Perlu diingatkan bahawa seluruh pendukung Ikhwan Muslimin yang tewas dalam demontrasi menentang Kudeta hingga kini belum mendapat pembelaan sewajarnya dari pihak pemerintah sementara yang membunuh pendemontrasi juga masih bebas…

Pelbagai sumber..

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/