Sponsor

Monday, April 6, 2015

[Bergambar] – Kenali Lima Pejuang Palestin Yang Dihukum Penjara Seumur Hidup Oleh Regim Zionis-Yahudi…

Buat pertama kalinya, sebuah organisasi untuk tahanan Palestin melancarkan kempennya memperkenalkan para tahanan kekal atau seumur hidup yang berada didalam penjara Israel. Ini adalah sebahagian dari kempen terhadap pelanggaran hak asasi Manusia oleh pemerintah Zionis terhadap rakyat Palestin.
Menurut organisasi Tahanan Palestin menyatakan selain ditahan atas dakwaan melanggar undang-undang, namun pemerintah Israel seringkali memenjarakan rakyat Palestin dengan status (tahanan tanpa proses pengadilan yang jelas) dan tahanan perang. Terdapat lebih dari 200 tahanan (tanpa Bicara) yang mendiami penjara-penjara Israel sehingga kini.
Berikut ada beberapa tahanan Palestin yang dipenjara seumur hidup oleh Regim Israel: 
tahanan abadi Israel - Abdul Muiz Ibrahim
Pejuang pertama adalah Abdul Muiz Ibrahim, lahir pada tahun 1962.Ditangkap sejak tahun 2005, Abdul Muiz Ibrahim dijatuhi hukuman penjara seumur hidup oleh Regim Israel atas dakwaan serangan berdarah yang menyebabkan beberapa warga Yahudi cedera di Kota Al Quds.
tahanan abadi Israel - Abdul Naseer Ata
Pejuang kedua yang dipenjara seumur hidup oleh Regim Israel bernama Abdul Naser Ata, lahir pada tahun 1968. Abdul Naser Ata didakwa melakukan aksi serangan berdarah di kota Tel Rabi’ dan Al Quds pada tahun 1995 yang menyebabkan kematian 12 orang Yahudi dalam 2 serangan yang berbeda.
tahanan abadi Israel - Ala Uddin
Pejuang ketiga adalah Alauddin Ghanim, lahir pada tahun 1982. Alauddin Ghanim juga dijatuhi hukuman penjara seumur hidup setelah berjaya menembak mati 2 orang tentera Israel dalam serangan bersenjata berhampiran Kota Nablus pada tahun 2007 lalu.
tahanan abadi Israel - Jamal Abdul Salam
Pejuang ke empat adalah Jamal Abdul Salam As’ad. Lahir pada tahun 1959. Beliau adalah seorang Komandan Brigade AL Qassam untuk wilayah Jenin. Jamal di hukum penjara seumumr hidup oleh Regim Israel atas dakwaan serangan berdarah terhadap tentera Zionis Israel.
tahanan abadi Israel - Ahmad adil
Pejuang kelima adalah Ahmad Adil Jabir Sa’adah. Lahir pada tahun 1982. Beliau juga seorang Pejuang Brigade Izzuddin Al Qassam dan dihukum penjara seumur hidup atas dakwaan serangannya ke kamp tentera Regim Israel di kota Al Quds pada Tahun 2003 lalu.
(sumber foto/Era Muslim/11 Mac 2015)

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/