Sponsor

Wednesday, April 15, 2015

Pengajaran Untuk Syiah Houthi.!. - Niat Jahat Abrahah Untuk Memusnahkan Kota Mekah Di ‘Pintas’ Sekawanan Burung [Ababil]..?

Sebuah broadcast beredar di sejumlah group WhatsApp bersama gambar mayat Abdul Karim al-Khiwani dan pesanan..
“Allahuakbar. Salah seorang pimpinan Syiah Houthi ini mengancam akan menyerang Ka’bah di musim haji tahun ini. Allah binasakan dia terlebih dahulu di hari pertama serangan Arab Saudi dan Koalisi,”..
Benarkah Abdul Karim al-Khiwani tewas di tangan tentara Arab Saudi ?
Abdul Karim al-Khiwani merupakan salah seorang tokoh Syiah Houthi yang juga berpejabat di Sana’a setelah kelompok milisi itu menguasai ibu kota Yaman. Al Khiwani memang telah mati. Namun kematiannya dicatatkan beberapa hari sebelum Arab Saudi melancarkan operasi untuk menghapuskan pemberontak Syiah Houthi.
Times of Oman dan AFP pada 18 Mac lalu melaporkan, Abdul Karim al-Khiwani mati ditembak oleh dua orang penunggang motor di ibukota Yaman. Serangan itu terjadi beberapa hari sebelum operasi “Storm of Resolve” dilancarkan Arab Saudi dan Koalisi Teluk.
Menurut Muslim World Journal, Abdul Karim al-Khiwani pernah mengancam akan menyerang Ka’bah. Katanya,..“Kami akan mengelilingi ka’bah pada musim haji mendatang sebagai para penakluk,”...Belum sempat melaksanakan rancangan jahatnya, maut terlebih dulu menjemputnya. Ia ingin menyerang ka’bah, tetapi tewas di tangan penunggang motor yang  bersenjata.
Disebalik cerita ini, terkenang sejarah ancaman Raja Abrahah, juga dari Yaman yang pernah mengancam untuk menyerang Ka’bah. Dalam peristiwa itu, Raja Abrahah membawa sejumlah angkatan perang besar bersama Gajah untuk menghancurkan Mekah serta Ka’bah. Tapi niat jahat Abrahah itu terlebih dahulu di‘pintas’ oleh sekumpulan burung [Ababil]. Dipertengahahn jalan, mereka dihancurkan dengan lontaran batu-batu panas. Maka hancurlah Abrahah serta tenteranya. Kerana peristiwa itu, tahun itu juga dikenali sebagai tahun Gajah dan lebih menarik lagi, tahun itu juga lahirnya Nabi junjungan Muhammad Rasulullah...

Wallahuakam, Dari Pelbagai sumber..

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/