Sponsor

Friday, April 17, 2015

Bergambar – Serangan Regim Zionis terhadap Rakyat Palestin Pada Himpunan Memperingati ‘Hari Tahanan Palestin’ Di Tepi Barat 16 April.


hari tahanan Palestina - 2

Belasan warga Palestin dilaporkan cedera setelah tentera Regim Zionis bertindak keras terhadap himpunan memperingati Hari Tahanan Palestin di Wilayah Tepi Barat pada Khamis/16 April 2015.
Menurut saksi, Tentera Regim Zionis telah melepaskan Gas pemedih mata kearah Warga Palestin yang berkumpul menyebabkan Warga Palestin mengambil tindakbalas dengan melontarkan batu kearah Regim Israel.
Berikut beberapa gambar yang sempat dirakamkan dalam kejadian tersebut:-
hari tahanan Palestina - 7
hari tahanan Palestina - 3
hari tahanan Palestina - 5
PALESTINIAN-ISRAEL-CONFLICT-CLASHES
PALESTINIAN-ISRAEL-CONFLICT-CLASHES
hari tahanan Palestina - 10hari tahanan Palestina - 8hari tahanan Palestina - 9hari tahanan Palestina - 4
Info:
Hari Tahanan Palestin atau dikenali di Barat sebagai Palestine Prisoner Day adalah hari peringatan lahirnya kesepakatan pertukaran tahanan Palestin dengan Rezim Zionis Israel yang berlaku pada tahun 1974. Dalam kesepakatan [ ketika itu ] sekitar lima ribu lebih rakyat Palestin yang berada di dalam penjara-penjara Zionis Israel dibebaskan sebagai satu bentuk kesepakatan kedua negara yang diawasi secara langsung oleh Dunia Antarabangsa..
Menurut Lembaga Tahanan Palestin sedikitnya 800 ribu warga Palestin berada di dalam penjara dan pusat tahanan Zionis Israel sejak tahun 1967. 

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/