Sponsor

Saturday, February 7, 2015

Seorang Mati Di Bakar, Dunia Kalut..? Beratus Mati Di Bakar Di Dataran Rabiah, Dunia Membisu..?

Sheikh Wajdi Ghanim, seorang tokoh agama dan juga pendakwah di Mesir yang kini dipenjarakan oleh Regim Kudeta Fatah As Sisi mengkritik sikap pemimpin dunia Islam dan barat yang heboh terkait kematian seorang Juruterbang Jordan yang didakwa dibakar hidup-hidup oleh ISIS. Katanya, ‘ketika ini mereka sepakat mengecam tindakan ISIS mengenakan hukuman mati dengan cara yang sangat kejam’. Malah mereka sependapat pula mengatakan ‘membakar orang yang masih hidup adalah perbuatan yang sangat jahat dan brutal’.
Namun katanya, mengapa Dunia diam ketika Fatah As Sisi membakar ratusan penyokong Ikhwan Muslimin serta ribuan lagi yang dibunuh. Dakwanya.. “Kenapa kalian semua hanya diam ketika Abdul Fattah As-Sisi membakar rakyat Mesir hidup-hidup. Bukan hanya satu orang seperti yang dilakukan ISIS kelmarin. Regim As-Sisi membakar ratusan para penyokong Presiden Mursi dalam demonstrasi aman secara hidup-hidup. Contoh di Dataran Rabiah. Banyak jenazah yang sudah menjadi arang dengan keadaan mereka seperti melindungi diri dari nyalaan api. Ada dokumentasinya. Jelas, 'mereka yang mati akibat dibakar hidup-hidup'. Di Dataran Rabiah juga, banyak rakyat yang cedera sedang dirawat di rumah sakit dan mereka mempunyai harapan untuk hidup dibakar semua oleh As-Sisi. Belum lagi di Nahdha serta di masjid-masjid di Kairo”…“Jika kalian mengecam orang yang membakar satu orang hidup-hidup, kenapa kalian diam saja ketika As-Sisi membakar ribuan orang ? Apakah di mata kalian nyawa manusia itu bertingkat-tingkat kelasnya ? Ada yang perlu dilindungi dan ada yang tidak bernilai sama sekali” ?.
Malah katanya..“Kenapa orang yang melakukannya malah kalian sambut di negara-negara kalian ? Kenapa dia bahkan diterima dan menyampaikan ucapan di PBB ?. Malah dia mendapatkan dukungan dana yang sangat besar darinegara kalian.?
Dari pelbagai sumber, rujuk lain2 sumber untuk ketepatan maklumat..

0 comments:

Post a Comment

http://penburukonline.blogspot.my/