Sponsor

Tuesday, February 3, 2015

Apakah Jamaah ‘Ikhwan Muslimin’ Mesir Akan bangkit Kembali Dengan Bantuan Pemerintah Baru Saudi..?

Gambar Raja Salman Abdul Aziz, Pemerintah baru bagi Arab Saudi bersama bekas Presiden Mesir, Dr Mohamad Mursi dipublikasikan pengguna media sosial Facebook dan twitter. Tersebarnya gambar tersebut disebabkan ramai yang menjangkakan akan berlaku perubahan Politik di Arab Saudi berkaitan musim semi Arab di timur tengah terutamanya Mesir.

Raja Salman dikenali sangat ‘kental’ dengan keislamannya dijangkakan akan lebih ‘mesra’ dengan Jamaah Ikhwan Muslimin berbanding Raja Abdullah. Bukan saja pengguna Media Sosial, malah ‘kemesraan’ antara Raja Salman dan Dr Mohamad Morsi pernah dibangkitkan beberapa tokoh-tokoh politik serta media yang mendukung Kudeta Militer dibawah Jen. Fatah As Sisi..

Meskipun gambar ini dirakamkan ketika Dr Mohamad Morsi ditampuk kuasa sebagai Presiden di Mesir namun ramai yang memberikan ‘Isyarat’ menyokong satu perubahan Politik kearah yang lebih baik dari sebelumnya terutama membantu ‘bangkitkan kembali’ Jamaah Ikhwan Muslimin yang kini sedang dilanyak regim Kudeta pimpinan As Sisi.


Terlalu banyak harapan yang mereka ungkapkan,..Kita lihat nanti apa kesudahannya..? 

1 comments:

http://penburukonline.blogspot.my/